בקודש פנימה; "הצמדתי את השופר לפה – ולא יצא קול"

אייל ראובן No Comments on בקודש פנימה; "הצמדתי את השופר לפה – ולא יצא קול"

הרב גדליה שיינין, בעל התוקע בביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל סיפר ל"קול חי": "לראות את הרב אלישיב עם הטלית בראש השנה, מלאך אלוקים, לעמוד מולו ככה היה חיל ורעדה. הוא אמר 'תקיעה' ונשארתי שניות ארוכות בלי קול"

צילום: דוד קליגר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשור לפטירתו של פוסק הדור: הרב גדליה שיינין, בעל התוקע בביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי) וסיפר כיצד התחיל המנהג: "הנכד שלו ר' אריה בא יום אחד להגיד לי שהרב מאוד רוצה לשמוע תקיעות תימניות ומאוד מקפיד על זה, אבל לא בבית הכנסת אלא רק בבית אחרי התקיעות. אולי בשביל לא לפגוע בבעל תוקע. ככה זה התחיל ונמשך הרבה שנים".

הוא המשיך וסיפר: "אחרי הרבה שנים שתקעתי אצלו בבית, קראו לי שנה אחת לבוא לתקוע בבית הכנסת כי הבעל תוקע לא יכול היה להגיע. אותו לילה כבר לא ישנתי, לעמוד ליד הרב אלישיב ולתקוע את הברכות דאורייתא זה היה ממש מצמרר – אבל בכל זאת הגעתי בבוקר. אומרים למנצח, הרב מסיים, אומר את הברכות, אני שם את השופר בפה ולא יוצא קול".

הוא שחזר את הרגע המצמרר: "לראות את הרב אלישיב עם הטלית בראש השנה, מלאך אלוקים, לעמוד מולו ככה היה חיל ורעדה. הוא אמר 'תקיעה' ונשארתי שניות ארוכות בלי קול. ואז אמרתי רבש"ע בזכות הצדיק, ואז הצלחתי. ברוך ה' יצא תקיעות חלקות שלא היה צריך לחזור אחרי זה".



0 תגובות